Sedaj je čas za digitalizacijo vašega poslovanja

Trg se spreminja, z njim pa potrebe kupcev in to hitreje, kot kdaj koli prej. Vprašati se moramo, kako hitro se lahko prilagodimo tem spremembam in kaj so temelji, da bomo pri tem uspešni. Nedvomno najprej pomislimo na optimizacijo poslovnih procesov v podjetju, da bomo lahko z enakimi resursi naredili več, da bomo prihranili čas in ga namenili razvoju novih produktov in da bomo zanjšali stroške, prihranek pa investirali v rast. Vse to so učinki uspešne digitalizacije poslovanja podjetja in izbire pravega partnerja, ki vas vodi do cilja.

Digitalizacija je širok pojem, ampak v prvi vrsti pomeni avtomatizacijo operacij, ki jih sedaj izvaja človek ročno, lahko pa bi se izvajale samodejno. Na primer naročanje, prodaja, komunikacija s kupcem, analize podatkov in priprava poročil ter drugo. Digitalno poslovanje pomeni, da stranki ali uporabniku ponudimo storitev oziroma izdelek takoj, ne glede na uro ali kraj, na katerem se nahaja.

Kako se lotiti digitalizacije?

Večina podjetij svoj poslovni informacijski sistem (ERP) uporablja predvsem za podpiranje glavnih poslovnih funkcij in procesov. Prvi korak pri digitalizaciji poslovanja je izbira pravega ERP sistema in posledično kompetentnega partnerja, ki je fleksibilen in odprt za možnosti integracij do drugih sistemov. ERP sistem mora predstavljati centralni sistem, kjer se zbirajo podatki iz različnih virov ter so tudi na voljo drugim sistemom. Skupaj s partnerjem si nato podjetje zastavi cilje ter aktivnosti, ki se bodo v sklopu digitalizacije izvedle. Smiselno je začeti z digitalizacijo procesov, ki prinašajo največjo dodano vrednost in za njih porabimo največ časa.

Kje je prednost digitalizacije?

Digitalizacija storitev podjetjem omogoča, da se hitreje prilagodijo spremembam ter vstopijo na nove trge. Že najbolj splošna spletna trgovina podjetju omogoča vzpostavitev prodaje izven meja svoje države v zelo kratkem času, v primerjavi s tradicionalno, ki zahteva visoke investicije in veliko časa za odprtje fizičnih trgovin.

Prednosti so tudi na področju optimizacije internih procesov. Zaposleni porabijo veliko manj časa za opravila, ta čas pa lahko namenijo razvoju in drugim opravilom z večjo dodano vrednostjo. Preprosto povedano, z enakim vložkom resursov je moč narediti več.

Katere procese lahko digitaliziramo?

Digitaliziramo lahko večino procesov v podjetju, pomembno pa je, da se lotimo tistih, ki za nas prinašajo največjo dodano vrednost. To je nedvomno prodaja, ki jo digitaliziramo na način, da kupcu omogočimo oddajo naročila kadarkoli, lahko gre za fizičnega kupca preko spletne trgovine ali podjetje, ki naroča preko B2B portala. Ne smemo pa pozabiti, da sama vzpostavitev spletne prodaje še ne pomeni digitalizacije. Da se ti podatki nemoteno in avtomatsko prenašajo iz in v centralni sistem, da kupca avtomatsko obveščamo skozi celoten prodajni postopek in podobne rešitve pomenijo pravo digitalizacijo.

Digitaliziramo lahko tudi večino administrativnih opravil v podjetju z uvedbo dokumentnih sistemov, ki nam omogočajo pregled vseh dokumentov v digitalni obliki, hitro iskanje podatkov in dokumentov ter dostop do dokumentov tudi izven fizične pisarne. Celoten sistem lahko nadgradimo tudi z izmenjavo dokumentov v elektronski obliki s partnerji in tako v celoti preidemo v brezpapirno poslovanje.

Tudi ostali specifični procesi, kot so proizvodni procesi, procesi skladiščenja in logistike ter procesi nabave so lahko v veliki meri digitalizirani. Da pa bo digitalizacija res uspešna je ključnega pomena, da z dobaviteljem ERP sistema vzpostavite partnerski odnos.

Kakšna je investicija v digitalizacijo?

Višina investicije je odvisna od številnih dejavnikov. Najprej je potrebno oceniti ali vaš obstoječi ERP sistem omogoča nadgradnjo v smeri digitalizacije in integracijo z drugimi specifičnimi sistemi. Investicija v zanesljiv in prilagodljiv centralni sistem je ključen korak v smeri digitalizacije. Višina celotne investicije pa je nato odvisna od števila procesov, ki se digitalizirajo, števila specifičnih sistemov, ki jih uporablja podjetje, obsega samega poslovanja in števila delovnih mest, ki se digitalizirajo in drugo.

Kljub temu, da se v večini primerov projekti digitalizacije izkažejo za uspešne, zna biti investicija velik zalogaj za podjetja. Zato pa so malim in srednjem velikim podjetjem na voljo nepovratna sredstva, ki jih lahko izkoristijo preko raznih razpisov in si tako povrnejo tudi do 60% celotne investicije.

Tudi vi razmišljate o digitalizacije vašega podjetja, ampak se sprašujete kje in kako začeti? Obrnite se na nas in skupaj bomo oblikovali pot do ciljev. Podjetje InIn je priznani partner za digitalizacijo poslovanja podjetij, ponašamo se z dolgoletnimi izkušnjami, prilagodljivostjo in hitro odzivnostjo.