Pogoji poslovanja in pogoji vzdrževanja poslovne programske opreme ININ
A. SPLOŠNI POGOJI
- Ti splošni pogoji uporabe (v nadaljevanju: pogoji) določajo pogoje uporabe programske opreme ININ (v nadaljevanju: programska oprema), ki jo na podlagi Pogodbe o uporabi programske opreme ININ (v nadaljevanju: pogodba) določa podjetje IN IN d.o.o., Ciril Metodova ulica 38, 9000 Murska Sobota, matična št. 5382432000 (v nadaljevanju: dajalec licence, obdelovalec) ter pravice in obveznosti pridobitelja licence kot uporabnika ter dajalca licence na podlagi omenjene pogodbe.
- V primeru, da je posamezna določba v pogodbi urejena drugače kot v teh pogojih, veljajo določbe, navedene v pogodbi.
B. PROGRAMSKA OPREMA
1. Opredelitev pojmov:
- Pridobitelj licence je pravna ali fizična oseba, na katero je prenesena pravica do uporabe programske opreme.
- Uporabnik je fizična oseba, ki pri pridobitelju licence neposredno uporablja programsko opremo ter zanjo veljajo obveznosti iz pogodbe in teh pogojev, vključno z obveznostjo varovanja zaupnosti podatkov.
- Ponudba pomeni dokument, ki ga pripravi dajalec licence in potrdi pridobitelj licence ter vsebuje podatke o naročenih modulih programske opreme, številu licenc, višini licenčnine, znesku vzdrževanja in/ali najemnine, morebitnih storitvah ter ceni storitev, plačilnih pogojih in drugih morebitnih dogovorih, vezanih na uporabo programske opreme in je sestavni del pogodbe. Za potrjeno ponudbo se šteje tako pisna potrditev ponudbe kakor tudi elektronska potrditev ponudbe.
- Licenca pomeni neizključno (neekskluzivno) in neprenosljivo pravico do uporabe programske opreme, ki jo določa ponudba.
- Vzdrževalne storitve pomenijo zagotovitev naslednjih storitev na programski opremi za pridobitelja licence, ki ima sklenjeno pogodbo o vzdrževanju:
- telefonska ali spletna pomoč uporabnikom v dogovorjenem obsegu vezana na delo s programsko opremo (reševanje zahtevka preko Portala za uporabnike),
- odprava napak,
- ažuriranje programske opreme glede na spremembe zakonodaje in
- omogočanje brezplačne uporabe novih standardnih verzij, v času trajanja pogodbe. Uskladitev programske rešitve z zakonsko spremembo pomeni spremembo ene ali več obstoječih funkcij programske opreme v skladu z zakonsko spremembo. Če zakonska sprememba uvaja oz. zahteva novo funkcionalnost oz. rešitev, ki je programska oprema na dan objave te zakonske spremembe ne vsebuje, morebitna uskladitev programske opreme s tako zakonsko spremembo ni vključena med vzdrževalne storitve, se pa o njej pogodbeni stranki lahko dogovorita posebej.
- Storitve usposabljanja pomenijo zagotovitev uvajanja za začetek uporabe programske opreme in se zaračunavajo po dejansko opravljenih urah.
- Svetovalne storitve pomenijo plačljive storitve, ki jih izven pogodbe dajalec licence zagotavlja pridobitelju licence in se obračunavajo poleg licenčnine in vzdrževalnih/najemnih storitev. Te storitve zajemajo npr. splošno svetovanje glede primernosti in kompatibilnosti računalniških sistemov pri uporabniku, odpravo napak in okvar, ki nastanejo po krivdi uporabnika ali nepravilne uporabe programske opreme, namenske dopolnitve programske rešitve, dodatno usposabljanje in izpopolnjevanje znanja glede uporabe programa ali zakonodajnih sprememb ter druge storitve.
- Storitve pomenijo skupno ali posamezno svetovalno storitev, vzdrževalne storitve in/ali storitve usposabljanja.
- Delovna postaja pomeni osebni računalnik pri pridobitelju licence.
- Programska oprema je računalniški program, v skladu z Zakonom o avtorskih in sorodnih pravicah, tj. skupina datotek, ki vsebujejo podatke in programsko kodo programa v prevedeni ali izvajalni obliki, pripadajoče spletne storitve, poleg tega pa vključuje še postopke in metode delovanja, medij, na katerem so shranjene datoteke, tiskano in/ali elektronsko dokumentacijo, kot je podrobneje opredeljeno v ponudbi in pogodbi.
- Programska napaka je napaka, odpoved ali drugo nepričakovano delovanje programske opreme ali sistema, ki se kaže kot ponovljiv nepravilen rezultat oziroma kot nepredvideno obnašanje sistema (odpoved, prepočasno delovanje ipd.).
- Delovni čas dajalca licence je vsak delovni dan med 7.30 in 15.30 uro, razen če je v ponudbi definirano drugače.
- Odzivni čas je čas, v katerem mora dajalec licenc odzvati na pisni zahtevek in začne teči takoj po prejemu pisnega zahtevka po pomoči preko Portala za uporabnike, razen če je s ponudbo dogovorjeno drugače.
- Strojna oprema ali angleško hardware je fizični del opreme, ki se je lahko dotaknemo, kot npr. terminal za registracijo delovnega časa, čitalci, ohišje, strežniki, računalniki, zasloni, tiskalniki itd.
- Implementacija je postopek uvedbe programske opreme in vključuje namestitev programske opreme, uvoz podatkov, začetne nastavitve in uvedbo programske opreme pri pridobitelju licence.
- Terminski plan je načrt uvedbe programske opreme z aktivnostmi, odgovornostmi in roki za izvedbo.
C. PRAVICE INTELEKTUALNE LASTNINE
- Programska oprema je zaščitena z zakonodajo, ki varuje intelektualno lastnino, vključno z vsakokrat veljavnim Zakonom o avtorskih in sorodnih pravicah, Zakonom o industrijski lastnini, Kazenskim zakonikom in mednarodnimi pogodbami in konvencijami s področja intelektualne lastnine, ki veljajo na območju Republike Slovenije.
- Vsa upravičenja in pravice intelektualne lastnine v zvezi s programsko opremo (vključno s tekstom, slikami, fotografijami, animacijami, videoposnetki, avdio posnetki, glasbo, besedili in programi, vključenimi v programsko opremo), priloženo tiskano gradivo in vse kopije izdelka so last dajalca licence.
- Programska oprema je pravno varovana kot računalniški program v celoti. Sestavnih delov ni dovoljeno ločiti in jih ločeno uporabljati, prav tako ni dovoljeno spreminjati ali odstranjevati oznake avtorskih pravic, poslovne skrivnosti, zaščitene blagovne znamke ter lastniške ali druge pravne oznake, vsebovane v programski opremi.
- Uporabnik in pridobitelj licence ne smeta kopirati ali kako drugače reproducirati celotnih ali posameznih delov programske opreme, razen tistega kopiranja, ki je bistveno za njegovo nemoteno uporabo ter kot namen arhiviranja in obnovitve sistema, pod pogojem, da varnostnih kopij ne uporablja za druge namene kot za namene arhiviranja ali obnovitve sistema.
- Uporabnik in pridobitelj licence se z uporabo programske opreme strinjata, da predstavljajo ideje in na njihovi podlagi implementirane programske rešitve zaupne podatke in poslovno skrivnost dajalca licence, zato se zavezujeta te podatke obravnavati kot zaupne in jih nikakor ne razkrivati tretjim osebam, razen v primeru, ko to zahteva zakon ali odločba pristojnega sodišča.
D. LICENČNE PRAVICE
- Uporabnik in/ali pridobitelj licence sme programsko opremo uporabljati le v lastne namene pridobitelja licence in ga ne sme odplačno ali brezplačno posojati ali dajati v najem tretjim osebam in/ali pravic iz pogodbe prenesti na tretjo pravno osebo, brez pisnega soglasja dajalca licence. Poleg navedenega uporabnik in pridobitelj licence podatkov, pridobljenih z uporabo programske opreme, ne smeta v nobeni obliki brezplačno ali odplačno ponujati tretjim uporabnikom, brez pisnega soglasja dajalca licence. V primeru kršitve zgoraj navedenih prepovedi bo pridobitelj licence dajalcu licence na njegovo zahtevo izplačal odškodnino v višini desetkratne vrednosti odtujene programske opreme na dan ugotovitve.
- Uporabnik podatkov iz programske opreme ne sme kopirati drugače, kot mu to omogoča aplikacija, ki je vgrajena v programsko opremo.
- Z namenom zagotovitve uporabnikovega spoštovanja pogodbe in teh pogojev, je dajalcu licence dovoljeno, da občasno preveri pri uporabniku ali uporabnik uporablja programsko opremo s skladu s tem splošnimi pogoji in pogodbo.
- V primeru najema programske opreme (tj. najemne storitve), je licenca veljavna le za obdobje sklenjene pogodbe o sodelovanju.
- V primeru ponovne sklenitve pogodbe o sodelovanju po predhodni prekinitvi, si dajalec licence pridržuje pravico do ponovnega zaračunavanja licenčnine in vzdrževanja in/ali najema po vsakokrat veljavnem ceniku.
E. VZDRŽEVALNE STORITVE
- Dajalec licence bo zagotavljal vzdrževalne storitve, ki so navedene v nadaljveanju rega razdelka, le pridobitelju licence, ki ima sklenjeno pogodbo o uporabi programske opreme in skladno s pogoji določenimi v ponudbi.
- Dajalec licence bo v delovnem času nudil strokovno pomoč (telefonsko ali preko spleta) uporabnikom programske opreme, na podlagi oddanega zahtevka po pomoči preko e-mail naslova podpora@inin.si v skladu z vsakokrat veljavnim cenikom, razen če je v ponudbi dogovorjeno drugače.
- Dajalec licence bo nudil pomoč le tistim uporabnikom, ki so bili za delo s programsko opremo usposobljeni s strani dajalca licence v okviru storitve usposabljanja. V nasprotnem primeru se storitev obračuna po vsakokrat veljavnem ceniku, objavljenem na spletni strani dajalca licence.
- Dajalec licence in pridobitelj licence lahko skleneta pogodbo o vzdrževanju, ki vključuje določen obseg vzdrževalnih storitev, ki je podrobneje v prilogi 1 teh splošnih pogojev. Obseg vključene pomoči uporabniku je definiran v pogodbi. V primeru pomoči izven dogovorjenega obsega, ki je definiran v pogodbi, se pomoč obračuna po vsakokrat veljavnem ceniku, ki je objavljen na spletni strani dajalca licence, razen če je s pogodbo dogovorjeno drugače. Pridržujemo si pravico do zaračunavanja administrativnega časa pri reševanju zahtevka, zato je lahko čas trajanja klica krajši od časa reševanja zahtevka.
- Pogodba o vzdrževanju se sklepa za določen ali nedoločen čas in ima 3 mesečni odpovedni rok, če v pogodbi ni zapisano drugače.
- Odzivni čas dajalca licence ne bo daljši od treh (3) delovnih dni in začne teči takoj po prejemu pisnega zahtevka po pomoči preko Portala za uporabnike, razen če je s ponudbo dogovorjeno drugače.
- Dajalec licence bo brezplačno odpravljal vse vidne in skrite napake na programski opremi v skladu z razdelkom F. Odprava napak teh pogojev.
- Dajalec licence bo storil vse, kar je v njegovi moči, da bo programska oprema delovala nemoteno.
- Dajalec licence bo spremljal zakonodajo ter sproti in v najkrajših rokih prilagajal programsko opremo novim predpisom in zakonom.
- Dajalec licence bo pridobitelju licence, dal na voljo nove standardne verzije programske opreme.
- Dajalec licence bo pridobitelja licence sproti obveščal o novostih programske opreme in aktualnih izobraževanjih.
- Dajalec licence bo – v kolikor bo to mogoče – nadstandardne programe in posebne programske module, ki so bili dodelani, prilagojeni in/ali narejeni izključno na željo pridobitelja licence, proti plačilu prilagajal specifičnim zahtevam pridobitelja licence ter novim predpisom, v kolikor bodo dopolnitve skladne s strategijo razvoja produkta.
- Dajalec licence zagotavlja garancijo za delovanje strojne opreme skladno s pogoji iz Pravilnika o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje, in skladno s pogoji, ki jih določa distributer strojne opreme.
F. ODPRAVA NAPAK
- Uporabnik oz. pridobitelj licence obvesti dajalca licence o domnevni neskladnosti s predvidenim delovanjem preko zahtevka za pomoč na portalu za uporabnike ali preko e-mail naslova podpora@inin.si, razen če je dogovorjeno drugače.
- Glede na opis domnevne neskladnosti in druge, dajalcu licence znane okoliščine, dajalec licence najprej izvede analizo in v primeru, da gre za napako, opredeli stopnjo prioritete napake, in sicer kot eno naslednjih kategorij: (a) kritična, (b) visoka, (c) srednja, (d) nizka. Pri opredelitvi napak dajalec licence upošteva naslednje kriterije:
KRITIČNA:
- Programska oprema ali katera od pogosto uporabljenih funkcij ne deluje,
- napaka ovira delovni proces pridobitelja licence, ki ga mora le-ta zaradi poslovanja nujno opraviti do določene ure istega ali naslednjega dne in pri tem nima obhoda,
- za napako ni nadomestne rešitve (z ali brez uporabe programa) in zaradi napake lahko nastane poslovna škoda (onemogočena je prodaja, plačevanje računov, prevzem blaga…),
- programska oprema lahko povzroča škodo na podatkih.
VISOKA:
- programska oprema se lahko uporablja, vendar je uporaba omejena; nadomestna rešitev obstaja, vendar je nepraktična,
- zavajajoči ali napačni interni izpisi ali prikazi podatkov,
- napako zazna večja množica uporabnikov.
SREDNJA:
- delovanje programske opreme ni povsem v skladu s pričakovanji, vendar je na voljo sprejemljiva nadomestna rešitev,
- napaka nima vpliva na poslovanje ali funkcionalno vrednost programske opreme.
NIZKA:
- ne vpliva na delovanje programske opreme in na poslovanje,
- večinoma estetske napake na uporabniškem vmesniku, kot so napake v črkovanju, poravnave, barva, oblika pisave ipd.
3. Dajalec licence določi prioriteto odprave napak v skladu z lastno strokovno presojo. Kritične napake imajo prednost pred drugimi razvojnimi deli. Po odpravi kritične napake in testiranju, dajalec licence objavi izredno verzijo programske opreme.
4. Predviden rok za odpravo kritične napake na produkcijskem okolju je do 5 delovnih dni od odprtja naloga za odpravo napake, če so zagotovljene vse potrebne informacije in je napako možno reproducirati ter so zagotovljeni človeški viri tudi pri produkcijskem okolju pridobitelja licence. Napake visoke prioritetne stopnje se vključijo predvidoma v prvo naslednjo razvojno iteracijo. Napake srednje in nizke prioritetne stopnje se umestijo v razvojno čakalno vrsto glede na prioriteto – v primerjavi z ostalimi vsebinskimi nalogi in nalogi za odpravo napak.
5. Dajalec licence bo pridobitelja licence o odpravi napak (kritičnih, visokih) obvestil preko standardnih komunikacijskih poti.
Napaka | Odzivni čas* | Čas za popravek napak |
Kritična | 4 ure | Čim prej, ne kasneje kot v 5 delovnih dneh zagotovitev rešitve. |
Visoka | 1 delovni dan | V 30 delovnih dneh zagotovitev rešitve. |
Srednja | 5 delovnih dni | Dajalec licence umesti izvedbo rešitve v eno od naslednjih verzij programske opreme, glede na prioritete nalogov v razvojni čakalni vrsti. |
Nizka | 10 delovnih dni | Če dajalec licence presodi, da je rešitev smiselna, jo umesti v eno izmed naslednjih verzij programske opreme, glede na prioritete nalogov v razvojni čakalni vrsti. |
*velja med rednim delovnim časom dajalca licence
6. Dajalec licence si pridržuje pravico do spremembe odzivnih časov za reševanje napak v primeru spremenjenih pogojev poslovanja, višje sile ali izrednih razmer.
G. OMEJITEV ODGOVORNOSTI
- Dajalec licence ne prevzema nikakršne odgovornosti za morebitno posredno ali neposredno škodo (vključno s škodo zaradi izgube dobička, prekinitve poslovanja, izgube poslovnih informacij ali drugo premoženjsko škodo), ki bi nastala zaradi uporabe ali nezmožnosti uporabe celotnega ali dela programske opreme oziroma v programski opremi vsebovanih podatkov.
- Odgovornost dajalca licence za morebitno škodo, ki bi izvirala iz izvajanja storitev, je za vzdrževalne storitve omejena na trikratnik zneska mesečnega vzdrževanja, za ostale storitve pa je omejena na enkraten znesek plačila, ki ga je za posamezno vrsto storitve pridobitelj licence plačal dajalcu licence.
- Dajalec licence za podatke, ki jih pridobiva iz javnih evidenc, ne prevzema nikakršne odgovornosti za njihovo pravilnost in ažurnost.
- Dajalec licence ne odgovarja za morebiten prenos računalniških virusov in drugih škodljivih programov, napak v internetni povezavi oziroma zlorabo ali krajo uporabnikove identitete.
- Pred vsako poslovno odločitvijo, ki jo uporabnik namerava sprejeti na podlagi uporabe programske opreme ali v programski opremi vsebovanih podatkov, naj uporabnik natančno preveri podatke, jih pravilno ovrednoti in se posvetuje s strokovnjakom.
- Dajalec licence ne odgovarja za škodo zaradi napačnega ravnanja s programsko opremo, neposrednih posegov v bazo podatkov in spreminjanja strukture in vsebine podatkov s strani pridobitelja licence ali drugih oseb, ki izvajajo storitve v imenu pridobitelja licence in so opravljeni s kakršnimkoli drugim orodjem kot z ustrezno standardno verzijo programske opreme.
- Dajalec licence ne prevzema odgovornosti za nedelovanje programske opreme zaradi sprememb na Microsoft SQL podatkovnem strežniku ali ukinitve podpore Microsoft SQL podatkovnega strežnika. Pridobitelj licenc se zavezuje nadgrajevati sistemsko okolje, skladno s sistemskimi zahtevami za ININ programsko opremo.
- Dajalec licence ne odgovarja za varnost povezave do Web aplikacij (varna povezava prek aktualnega protokola HTTPS), za varnost le-te je odgovoren pridobitelj licence.
- Dajalec licence ne prevzema odgovornosti za napake pri delovanju namenskih dopolnitev, ki izhajajo iz omejenih možnosti testiranja na podatkih in procesih pridobitelja licence. Končno testiranje in potrditev pravilnosti delovanja namenskih dopolnitev je obveznost pridobitelja licence in ne vpliva na zaračunavanje storitev.
- Dajalec licence ne zagotavlja popolne prilagoditve izpisov in obrazcev zahtevam pridobitelja licenc.
H. IMPLEMENTACIJA
- Pridobitelj licence se zavezuje najmanj 30 dni pred predvidenim pričetkom implementacije zagotoviti sistemsko okolje za delovanje programske opreme, kot je opredeljeno v Sistemskih zahtevah.
- Dajalec licence bo na Predlogu rešitve definiral termine izvedbe, ki so informativni. Podroben terminski plan bo dajalec licence pripravil do pričetka projekta implementacije in velja le v primeru izpolnjevanja vseh ostalih rokov opredeljenih v terminskem planu.
- Dajalec licence si pridržuje pravico do spremembe terminskega plana zaradi: spremenjenih pogojev poslovanja, ne izpolnitve obveznosti pridobitelja licence, višje sile ali izrednih razmer, daljše odsotnosti člana projekta in zakonskih sprememb.
- Pridobitelj licence bo med implementacijo zagotovil primerno delovno okolje za izvedbo, zaposleni pri pridobitelju licence ne bodo obremenjeni z rednimi delovnimi obveznostmi, bodo imeli na voljo čas za izvedbo implementacije ter po potrebi imeli dostop do lastnih računalnikov za izvedbo na realnih podatkih.
- Pridobitelj licence je odgovoren za točnost podatkov, kontrolo izračunov programa ter ustreznost implementiranih procesov.
- Potrjevanje zapisnikov o opravljenemu delu ter primopredajnega zapisnika se izvaja digitalno, razen če ni dogovorjeno drugače. Rok za potrditev je 5 dni od prejema. V kolikor v temu času pridobitelj licence ne izvede potrditve ali zavrnitve, se izvede avtomatska potrditev dokumenta.
I. OMEMBA NA REFERENČNI LISTI
- Pridobitelj licence se izrecno strinja, da lahko dajalec licence njegov naziv podjetja, vključno z njegovim logotipom, navede na referenčni listi, med svojimi strankami. Dajalec licence dovoljuje pridobitelju licence, da uporablja njegov naziv, vključno z njegovim logotipom, za svoje promocijske dejavnosti.
PRILOGA 1
Priloga ena vključuje natančno opredelitev storitev vključenih v pogodbo o vzdrževanju in storitev, ki niso del pogodbe o vzdrževanju, razen če je v pogodbi določeno drugače:
1. Programska oprema
Storitve, ki so vključene v pogodbo o vzdrževanju (Količina teh storitev, ki se izvajajo v sklopu pogodbe, je opredeljena s časom in je določena v vsaki pogodbi posebej):
- telefonska ali spletna pomoč uporabnikom v dogovorjenem obsegu vezana na delo s programsko opremo (reševanje zahtevka prejetega po e-mailu ali telefonu),
- odprava napak,
- ažuriranje programske opreme glede na spremembe zakonodaje (Uskladitev programske rešitve z zakonsko spremembo pomeni spremembo ene ali več obstoječih funkcij programske opreme v skladu z zakonsko spremembo. Če zakonska sprememba uvaja oz. zahteva novo funkcionalnost oz. rešitev, ki je programska oprema na dan objave te zakonske spremembe ne vsebuje, morebitna uskladitev programske opreme s tako zakonsko spremembo ni vključena med vzdrževalne storitve) in
- omogočanje brezplačne uporabe novih standardnih verzij, v času trajanja pogodbe.
Primer storitev, ki niso vključene v pogodbo o vzdrževanju:
- priprava podatkov za revizijo;
- priprava/izvoz podatkov iz sistema, ki ga zahteva stranka in si ga ne more narediti sama (tudi če si ga lahko naredi sama in izvoz izvedemo mi, je to plačljiva storitev);
- izdelava novega poročila in večja (vsaj 5 sprememb) prilagoditev obstoječih poročil;
- selitev podatkov in programske opreme na drugo delovno postajo ali strežnik;
- poseg v UTD sistema (sprememba logike delovanja) ali izgradnja novega Modula;
- vključitev modula BI STUDIO in nova podatkovna kocka;
- poračun plače;
- pomoč pri pripravi obračuna plač/regresa/nagrade ali druga strokovna pomoč pri obračunu plač;
- uvoz podatkov (artiklov, cenikov);
- pomoč pri inventuri;
- ugotavljanje razlik (knjigovodstvo);
- druge storitve, ki niso del pogodbe o vzdrževanju ali niso opredeljene v teh splošnih pogojih.
2. Strojna oprema
Obisk vzdrževalca strojne opreme in storitve povezane z vzdrževanjem, namestitvijo, konfiguracijo strojne opreme se vedno obračunajo posebej in niso del pogodbe o vzdrževanju, razen, če ima podjetje sklenjeno pogodbo o vzdrževanju strojne opreme.
——
Ti Splošni pogoji veljajo od 1.10.2024.